09122598634
اجزاء تشکیل دهنده درب ضد سرقت، مشخصات و ویژگی های درب ضد سرقت

اجزاء تشکیل دهنده درب ضد سرقت، مشخصات و ویژگی های درب ضد سرقت

  • 1399/06/23
  • 0
  • 2585

درب ضد سرقت از قطعات و اجزای مختلفی تشکیل شده است که کیفیت در این بخش ها موجب ایجاد کیفیت و امنیت نهایی درب می شود. آشنایی با مشخصات درب ضد سرقت با کیفیت موجب می شود بتوانید  درهنگام خرید یک درب باکیفیت را برگزینید. با ما همراه باشید تا با مشخصات و ویژگی های انواع درب ضد سرقت و اجزای این درب ها آشنا شوید.

قطعات تشکیل دهنده درب ضد سرقت 

قطعات درب ضد سرقت

 

قفل درب ضد سرقت :

درب های ضد سرقت به انواع قفل ها مجهز می باشند که هر کدام از این قفل ها میزان امنیت متفاوتی دارند. همانطور که در مقاله های پیشین اشاره شده، مهم ترین و اساسی ترین جزء درب های ضد سرقت، قفل می باشد. بنابراین لازم است که در هنگام خرید به نوع قفل درب توجه بیشتری شود. چرا که حتی اگر جنس درب ضد سرقت از بهترین و مرغوب ترین باشد، بدون نصب قفل ضد سرقت تفاوتی با درب های معمولی ندارد. قفل دیجیتال درب ضد سرقت، یکی از باکیفیت ترین مدل های قفل نصب شده بر روی این درب ها می باشد.

عملکرد لولا :

 مورد دیگری که لازم به ذکر است لولا می باشد که در بیشتر درب های ضد سرقت پنهان است، همین امر مانع از باز شدن درب می شود.

مقایسه لولا درب ضد سرقت چینی و ترک : 

  •  در مدل های ترک لولا های درب ضد سرقت از سمت داخل قابل مشاهده هستند که به طور واضح دیده می شوند.
  •  در مدل های چینی لولاهای درب ضد سرقت کاملا پنهان می باشد که از داخل و نه از بیرون قابل دیدن نیست.

جنس درب ضد سرقت :

 درب ضد سرقت از چندین لایه تشکیل شده است که جنس لایه داخلی معمولا از جنس فولاد است که با یک لایه ام دی اف،فلز، شیشه و ... روکش می شود.

 فضاهای خالی که در داخل درب های ضد سرقت وجود دارد به وسیله پشم سنگ پر می شود که پر کردن با این مواد باعث می شود درب ضد سرقت دارای عایق صوتی و حرارتی نیز باشد.

مقایسه جنس درب ضد سرقت چینی و ترک: 

در مدل های چینی رویه درب ضد سرقت به صورت فلزی یا استیل با رنگ کوره ای الکترواستاتیک می باشد. 

ولی در مدل های ترک به دو دسته تقسیم بندی می شوند:

  • درب ضد سرقت MDF با روکش طبیعی چوب

  • درب ضد سرقت با روکش PVC

پیشنهاد مطلب : مرکز فروش درب ضد سرقت

اجزاء درب های ضد سرقت  

اجزاء درب های ضد سرقت - شرکت دربیران

 

درب های ضد سرقت از اجزاء بسیاری تشکیل شده است که عبارتند از : 

استراکچر یا چهارچوب درب ضد سرقت : 

استراکچر از اصلی ترین اجزا تشکیل دهنده درب ضد سرقت است که به معنی متریال اصلی یا شاسی درب ضد سرقت نیز می باشد و تمامی اجزا دیگر درب روی آن نصب می شوند.

هرچقدر قدرت و کیفیت ساخت استراکچر بیشتر باشد امنیت درب به همان اندازه هم بیشتر می شود. استراکچر درب ضد سرقت به طور معمول از کلاف فلزی، کمربندهای فلزی، و صفحه فولادی تشکیل شده است.

بهترین نوع چهارچوب درب ضد سرقت از جنس آهن و یا فولاد است که قبل از مصرف رنگ شده است. سایز پشت درب تا چهارچوب ۱۱۰*۲۱۰ سانتی متر یا ۱۱۵*۲۱۵ سانتی متر می باشد. جنس چهارچوب درب ضد سرقت از ورق  استیل با ضخامت ۱۰۵ میلی متر و عرض ۷ سانتی متر که ضد زنگ می باشد ساخته شده است.

اجزاء چهارچوب درب ضد سرقت :

  • زوار لاستیکی كه بر روی تمامی چهارچوب‌ ها به جهت جلوگیری از عبور هوا، گرد، غبار و صدا از بین چهارچوب و لنگه درب طراحی شده است.

  • بدنه چهارچوب كه از ورق فلزی 2 میلی‌ متری بسیار مستحکم ساخته شده است.

  • قاب زبانه كه از جنس استیل و بسیار قوی به جهت نگهداری زبانه قفل برای درب ‌های ضد سرقت و معمولی استفاده می‌شود، درب‌های ضد سرقت در 4 نقطه تعبیه شده است.

  • ریل موقت جهت نگهداری ساختار چهارچوب در ابعاد طراحی شده، برای لنگه جهت نصب دقیق چهارچوب استفاده می‌گردد.

  • فضای خالی برای ثابت نگه داشتن چهار چوب بر روی دیوار که به صورت معمول با آجرهای دیوار قابل چفت شدن می‌باشد.

  • لولا برای درب‌ های ضد سرقت: از 3 عدد لولا استفاده شده است و تا ۹۰ درجه باز شدن لنگه قابل مشاهده نمی‌باشد.

  • زنجیر درب

آلارم :

از آلارم ها برای هشدار، در مواقعی که ممکن است به درب ضد سرقت آسیب وارد شود استفاده می کنند. 

این آلارم ها عبارتند از: هشدار باز بودن درب، هشدارهای نتیجه فشار، ضربه زدن به در، باز کردن درب بدون کلید خودش و…

 

پیچ لولا :

پیچ لولای درب ضد سرقت

برای محافظت از باز کردن درب  از پیچ لولا که یک پیچ طولانی می باشد استفاده می کنند. در صورتیکه کسی بخواهد پین های لولا را باز کند این پیچ مانع از باز شدن درب می شود. 

دربهایی که ازامنیت بسیار بالاتری برخوردار هستند طوری طراحی شده اند که این لولا ها از چشم سایرین محفوظ بماند.

رویه :

رویه هم جز اجزای درب می باشد به دلیل اینکه از لحاظ دیداری و زیبایی ظاهری از اهمیت بالایی برخوردار است .

 بیشتر رویه های به کار رفته در درب های ضد سرقت دارای طرح و رنگ های بسیار متنوعی می باشند که رویه هایی با روکش طبیعی و طرح های برجسته، نیم برجسته و صاف هستند.

قفل درب ضد سرقت : 

قفل درب ضد سرقت

قفل یکی از اصلی ترین اجزای هر نوع دربی می باشد که دارای زبانه های بیشتری می باشد. چنانچه قفلی به راحتی باز شود و از امنیت کافی برخوردار نباشد خیلی راحت توسط سارقین باز می شود و راه ورود این افراد را به داخل ساختمان فراهم می کند.  قفل ها یا به صورت مکانیکی هستند که با کلید باز می شوند و یا به صورت الکترونیکی می باشند که فاقد کلید هستند و قیمت و امنیت بالاتری نیز دارند.

دستگیره درب ضد سرقت : 

دستگیره درب ضد سرقت- شرکت دربیران

دستگیره در یکی از ضروری ترین اجزای هر دری می باشد که اگر وجود نداشته باشد باز و بسته کردن درب با مشکل روبه رو است. امروزه طراحی دستگیره ها به یکی از ایده های جالب طراحان تبدیل شده است که وقت بسیاری برای طراحی دستگیره ها می گذارند. تولید کنندگان زیادی اقدام به طراحی دستگیره های خاص با شکل و شمایل متفاوتی کرده اند.

لولا و یراق آلات درب ضد سرقت :

لولا و یراق الات درب ضد سرقت - شرکت دربیران

لولای درب ضد سرقت نقش بسیار مهمی دارد برای مثال زمانی  که سارق قصد دستبرد داشته باشد و با درب ضد سرقت مواجه شود چون واقعاً هیچ راهی برای باز کردن آن وجود ندارد، قطعا منصرف می شود .اما یک راه حل وجود دارد و آن هم لولای درب است اگر لولای درب ضعیف باشد و به درستی نصب نشده باشد و یا از مواد نا مرغوب ساخته شده باشد میتوان از طریق آن درب را باز کرد اما اگر از بهترین و مرغوب ترین لولا استفاده کنید اصلاً شاهد چنین صحنه ای نخواهید بود و باز هم سارق ناکام خواهد ماند.

 با این اوصاف لولای درب هم می تواند بعنوان قلب آن باشد و همچنین باید به قدری قوی باشد که بتواند وزن بالا و سنگین درب ضد سرقت را نیز تحمل کند. توجه داشته باشید که هرچه درب ضد سرقت ایمن تر باشد امنیت آن هم بیشتر است پس گاهی اوقات ممکن است که درب ضد سرقت تا چند صد کیلو وزن داشته باشد که با این اوصاف لولا باید تحمل نگهداشتن پیوسته و مداوم آن را داشته باشد.

درکوب درب ضد سرقت:

درکوب بسیار مهم است و میتوان از آن بعنوان زنگ هم استفاده نمود، معمولاً درکوب و چشمی در کنار یکدیگر نصب می شوند و به رنگ های طلایی و نقره ای در بازار عرضه می شوند.

چشمی درب ضد سرقت :

چشمی های درب ضد سرقت لنزهای کوچکی هستند که در درب ها به کار رفته اند تا افراد به راحتی حضور فرد دیگری را در پشت در مشاهده کنند. اما در دربهایی که برای فضای بیرونی ساختمان استفاده می شوند از این گونه چشمی ها استفاده نمی کنند.

بتن و فوم پلی اورتان درب ضد سرقت :

بتن و فوم پلی اورتان سبب می شود که درب در برابر ضربات از خود استحکام بالایی نشان دهد. فوم پلی اورتان باعث می شود که یک لایه عایق در داخل درب ضد سرقت ایجاد شود تا آلودگی صوتی و همچنین هوای سرد و گرم نمی تواند به داخل خانه نفوذ کند و از همه مهمتر اینکه حشرات موذی هم راهی برای ورود به داخل منزل با وجود درب ضد سرقت ندارند و دیگر نیازی به درزگیری بوسیله نوارهای درزگیر نیست چون درب های ضد سرقت طوری طراحی و تولید شده اند که بی نیاز از لوازم و تجهیزات جانبی باشند.

کناف و ورق فلزی میانی :

این دو قسمت عمدتا با ورقه فلزی ۱٫۵ میل کاملا مقاوم ساخته شده و در شرایط مشابه چهارچوب رنگ می‌شوند. 

درب‌های ضد سرقت معمولا داخل لنگه درب، یک ورق فلزی بسیار مقاوم دارند که عملا احتمال هر گونه نفوذ با هر نوع وسیله‌ای را غیرممکن می‌کند ویا با نهایت تاخیر روبه رو می‌کند. 

همچنین در مورد کناف لازم به ذکر است که در اصل پنل‌های گچی هستند که در ابعاد و ضخامت‌های گوناگون ساخته می‌شوند. در حین ساخت این پنل‌ها سعی می‌شود مخلوط گچ به همراه هوا به صورت فشرده بین دو سطح مقوایی وارد شود که به سبکی، استحکام و ایجاد عایق حرارتی، صوتی و برودتی با استفاده از عایق‌های پشم سنگ و پلی استایرن پنل کمک شایانی کند.

شرکت درب ایران مفتخر است که همواره طی سالیان متمادی درب های ضد سرقت با مرغوب ترین کیفیت و مناسب ترین قیمت را به شما عزیزان و همراهان همیشگی ارائه کرده است. 

لذا جهت دریافت درب های ضد سرقت با ما در ارتباط باشید.