09122598634
درب ضد سرقت

درب ضد سرقت

  • 1399/06/16
  • 0
  • 985

نکات کلیدی درب ضد سرقت

امروزه یکی از اصلی ترین اجزاء ساختمان ها، درب ضد سرقت می باشد که هدف تمامی خریداران را توجیه می کند و آن هدف در وهله نخست، احساس نیاز به امنیت می باشد. 

از این رو همه سعی و تلاش  شرکت های سازنده اینست که محصولی را روانه بازار کنند که علاوه بر زیبایی ظاهری ، امنیت فوق العاده بیشتری نسبت به درب های معمولی و هم چنین تنوع و گستردگی چشمگیری داشته باشد. لازم به ذکر است که شرکت دربیران توانسته در انواع زمینه های زیبایی، تنوع و امنیت بالا درب های ضد سرقت خود را به بازار عرضه کند و رضایت مشتریان را کسب کند.

روش های تشخیص درب ضد سرقت با کیفیت از بی کیفیت

تشخیص درب باکیفیت و بی کیفیت

  •  سعی کنید از یک فرد باتجربه برای خرید درب ضد سرقت کمک بگیريد، معمولاً تشخیص اصل و غیراصل بودن درب کمی سخت می باشد و به همین دلیل وجود یک فرد متخصص بسیار مناسب است.

  • در هنگام خرید به قیمت درب ضد سرقت توجه نمایید زیرا درب ضد سرقت تقلبی معمولاً دارای ارزش قیمتی کمتری می باشد البته برای این منظور باید از چندين مغازه استعلام قیمت را گرفته و مقایسه کنید چون در بهای چینی دارای کیفیت بسیار پایین و ارزان قيمت هستند در صورتي كه دربهاي ترك به نسبت هزينه گران تری دارد و امنيت را به خانه شما به ارمغان مي آورد.

  • حتماُ به برچسب درب توجه نمایید، معمولاً درب ضد سرقت اصل دارای کارت هایی می باشند که  نشان دهنده هویت آنها است.

  •  قبل از خرید سعی نمایید تجهیزات درب ضد سرقت را به درستی بررسی کنید.

  • قفل دربهای ضد سرقت جزء مهم امنیتی این دربها میباشد که در حال حاضر قفل های ساخت کشور ترکیه نسبتا مرغوب میباشد.

 

امروزه انسان ها به دنبال ایمن ترین وسایل برای ایجاد امنیت در خانه و محل کار خود هستند و یکی از راههای حفظ امنیت، نصب درب ضد سرقت دربیران می باشد.

 

انواع دسته بندی درب های موجود در بازار 

  • رویه رنگ

  •  رویه پی وی سی

  • رویه ام دی اف ملامینه

  •  رویه فلز 

جنس درب های ضد سرقت از چیست ؟

جنس درب ضد سرقت

جزء اصلی درب ضد سرقت ساختار آن میباشد که باید حداقل از ورق گالوانیزه 1.5 میلیمتر ساخته شده باشد. 

درب های ضد سرقت استاندارد دارای یک ورق محافظ فولادی در میان درب میباشد که با آهن کشی اصولی محکم و استوار شده وداخل درب از فوم پلی اورتان پر شده است.

انواع درب های ضد سرقت 

انواع درب های ضد سرقت

درب ضد سرقت ایرانی 

درب ضد سرقت ایرانی با این که چهارچوب فلزی آن ها در ایران ساخته می شود اما شباهت بسیاری با درب های ضد سرقت ترک دارند.

 درب های ضد سرقت ایرانی از نوع چینی گران تر و با کیفیت تر و از نوع ترک ارزان تر هستند و موارد استاندارد را رعایت نموده اند دارای تنوع زیادی هم می باشند به همین دلیل محبوبیت زیادی دارند.

درب ضد سرقت چینی 

از این نوع درب تعداد بسیاری در ایران وجود دارد اما توصیه ما نیست به این علت که درب هایی که تاکنون وارد ایران شده اند کیفیت مطلوبی ندارند مگر اینکه قصد خرید درب با قیمت پایین داشته باشید.

درب ضد سرقت ترک 

در ب های ضد سرقت ترک از درب های چینی مقاوم ترند و از لحاظ ظاهری شبیه درب های ایرانی هستند از لحاظ قیمتی از نوع چینی گران ترند. 

بهترین جنس درب های ضد سرقت کدام است ؟

بهترین جنس درب ضد سرقت

 

  1. درب ضد سرقت فلزی 

  2. درب ضد سرقت چوبی

در مورد درب های ضد سرقت فلزی چون رنگ فلز از پشت درب ها دیده خواهد شد بهتر است در انتخاب رنگ توجه و دقت بیشتری داشته باشید و باید رنگی را انتخاب کنید که با رنگ فلز و چهارچوب مطابقت داشته باشد.

در این نوع درب ها می توان چندین قفل در قسمت های مختلف آن به کار برد که باعث می شود علاوه بر مقاومت و امنیت بالاتر، در برابر حرارت، برودت و تغییر دما از خود مقاومت بیشتری نشان دهد. 

اما درب های ضد سرقت چوبی از لحاظ ظاهری زیباترند.

اجزا و قسمت های درب ضد سرقت 

  • ضخامت و جنس چهار چوب درب ضد سرقت

در هنگام خرید چهارچوب درب ضد سرقت که اولین مرحله از خرید درب های ضد سرقت به شمار میرود باید بسیار دقت نمود زیرا در صورتیکه جنس چهارچوب با کیفیت نباشد باعث بروز مشکلات زیادی در هنگام نصب لنگه درب ضد سرقت و همچنین در هنگام استفاده میشود. 

جنس چهار چوب درب ضد سرقت باید از فلزی با آلیاژ خوب باشد و همچنین در محل اتصال ورق ها جوش به صورت مقطعی و جزئی نباشد و جوش به صورت کامل در تمامی قسمت ها وجود داشته باشد.

  • لولای درب ضد سرقت 

هر درب ضد سرقت از 3 لولا تشکیل شده است و لولاها پنهان هستند و تا وقتی که 90 درجه از لنگه درب ضد سرقت باز نشود این لولاها دیده نمی شوند بنابراین سارقان نمیتوانند به راحتی از طریق لولا، درب ضد سرقت را باز کنند.

هم چنین به این نکته هم در خرید باید دقت کرد که لولاهای بلبرینگ دار بسیار بهتر می باشند.

  • قفل درب ضد سرقت

مهم ترین قسمت درب ضد سرقت قفل می باشد. همانطور که در بالا ذکر شد قفل های درب ضد سرقت به گونه ای تعبیه شده اند که در صورت قفل شدن قابل باز شدن نمی باشند. اکثر دربهای ضد سرقت از دو نوع قفل ها کالی یا کاله ترکیه استفاده می کنند امروزه بیشتر از قفل هوشمند برقی یا الکترونیکی برای درب ضد سرقت استفاده می‌شود. یکی از انواع قفل، قفل دیجیتال درب ضد سرقت است.

  • چشمی 

چشمی یک لنز کوچک در بخش میانی درب است که میتوان افراد پشت درب را بدون باز کردن درب مشاهده کرد.

  • زنجیر درب ضد سرقت

زنجیر جزئی از درب ضد سرقت می باشد که وجود آن لزومی ندارد و کاربرد آن برای مواقعی است که بخواهید درب را نیمه باز کرده و اجازه ورود به دیگران ندهید.

  • جنس رویه یا لایه بیرونی درب ضد سرقت

درست است که رویه بیشتر به سلیقه ی اقراد بستگی دارد اما یک نکته بسیار حائز اهمیت است که جنس رویه باید با محلی که قرار است درب ضد سرقت در آن نصب شود همخوانی داشته باشد. اکثر طرح درب ضد سرقت مورد استفاده رویه های روکش طبیعی با طرح های برجسته ، نیم برجسته و صاف هستند.

در مورد نصب درب ضد سرقت هم بخوانید.

  • ساختار اصلی درب ضد سرقت 

ساختار یا بدنه جز اصلی درب ضد سرقت می باشد که اجزای دیگر بر روی آن قرار می گیرند در واقع شالوده اصلی درب ضد سرقت را تشکیل می دهد و مقاومت و کیفیت ساختار رابطه مستقیمی با امنیت درب شما دارد و به طور معمول از کلاف فلزی ، کمربندهای فلزی و صفحه ی فولادی تشکیل می شود.

درب ضد سرقت خود را می توانید از شرکت دربیران با بهترین کیفیت و بالاترین امنیت و مناسب ترین قیمت تهیه بفرمایید.